close
每個夜晚,在我的夢中,我都會看見你,感覺到你的溫度
鐵達尼號 偉大的愛情故事 唯一一部我愛的愛情文藝片
第一部也將是最後一部令我動容的愛情故事

-----------------------------

翻出家裡的電影原聲帶
我終於到到了它!
我從第一首不間斷的聽到最後一首
它不只是音樂 它好像一齣戲
畫面一幕幕的浮現!
棒呆了 我看這部片看了好多次了
百看不厭
它有的不只是
偉大的愛情力量
還有人性 

這首是原聲帶中唯一有人唱的主題曲
常常美妙的曲加上人聲後便會降低格調
但這首不同 席琳狄翁
她的聲音就與音樂與曲子與感情融合一起
歌詞從頭看到尾
不會因為它是英文而厭倦
美妙動人的事物 是不會被語言所隔閡


My heart will go on

Every night in my dreams I see you, I feel you,
That is how I know you go on.
Far across the distance and spaces between us
You have come to show you go on

Near, far, wherever you are,
I believe that the heart does go on,
Once more, you open the door
And you're here in my heart,
And my heart will go on.

Love can touch us one time and last for a lifetime,
And never let go till we're gone.
Love was when I loved you, one true time I hold to.
In my life we'll always go on.

Near, far, wherever you are,
I believe that the heart does go on,
Once more, you open the door
And you're here in my heart,
And my heart will go on.

You're here, there's nothing I fear,
And I know that my heart will go on
We'll stay forever this way.
You are safe in my heart,
And my heart will go on and on.


眼淚
就該浪費在這種地方(笑)
arrow
arrow
    全站熱搜

    Chasel 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()